Wat als… Mijn huishoudhulp schade veroorzaakt?

Een fout is snel gemaakt en een ongeval snel gebeurd. Ook in het huishouden. Maar wat als uw huishoudhulp materiële schade veroorzaakt tijdens de werkuren? We lichten het graag toe.


Voorbeelden van materiële schade

• Uw parketvloer is beschadigd door een ongeschikt product.
• Uw huishoudhulp laat uw lievelingsschilderij vallen en het gaat stuk.
• Tijdens het koken ontstaat een brand(je)
• Een kledingstuk raakt verbrand bij het strijken.

 

Stappen bij materiële schade

Bij elk schadegeval (behalve strijkschade, cf. infra) geldt dezelfde procedure. We raden aan om zo snel mogelijk te handelen. We zetten alle stappen even op een rijtje.

 

STAP 1: Geef de schade aan bij uw t-interim kantoor

U geeft de schade zelf aan bij uw kantoor, of de huishoudhulp doet dit (bijvoorbeeld indien u niet thuis bent op het moment dat de schade veroorzaakt wordt).

STAP 2: Bezorg volgende documenten aan uw t-interim kantoor

Als uw dossier onvolledig is, kan de schade niet vergoed worden. Bezorg ons daarom deze drie documenten:

1. een aangifteformulier: dit krijgt u van ons en vult u samen met uw uitzendconsulent in.
2. een schadebestek: een offerte/factuur van de herstelling of het aankoopbewijs.
3. een foto van het beschadigde voorwerp - dit is geen verplichting, maar geeft de verzekeringsmaatschappij een nog beter beeld van wat er gebeurd is.

Deze documenten komen samen met de schriftelijke verklaring van de huishoudhulp in een dossier terecht. Via uw uitzendconsulent komt alles terecht bij  het hoofdkantoor en die geeft het volledige dossier door aan de verzekeringsmaatschappij.

t-interim is aangesloten bij verzekeringsmaatschappij Ethias. U hoeft zelf dus geen extra verzekering aan te gaan. Wij verzorgen bovendien steeds zelf het contact met Ethias. Het aanreiken van de nodige informatie aan uw kantoor en/of uitzendconsulent is dus uw enige taak!


Aparte regeling voor strijkschade

Voor strijkschade, bijvoorbeeld brandplekken op een hemd, doen we geen beroep op Ethias. U geeft de schade wél aan bij uw kantoor of uitzendconsulent. U bezorgt ons het aankoopbewijs (indien mogelijk) en een foto van het beschadigde kledingstuk. Op basis hiervan bieden wij een oplossing.